Tι είναι σε ένα όνομα; Όταν πρόκειται για την επιχείρησή σας, σχεδόν όλα. Το όνομα της επιχείρησής σας είναι κυριολεκτικά το πρώτο πράγμα που οι υποψήφιοι πελάτες θα μάθουν για εσάς. Το σωστό όνομα μπορεί να προκαλέσει ενδιαφέρον και ν’ανοίξει το δρόμο για την αλληλεπίδραση των πελατών. Το λάθος όνομα αποτυγχάνει να καταχωρηθεί στο ραντάρ κάποιου ή, χειρότερα, γίνεται γνωστό για όλους τους λανθασμένους λόγους. Έτσι, ενώ εστιάζετε το χρόνο και τους πόρους σας στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας γύρω από ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία, μην αφήνετε το όνομα της επιχείρησής σας χωρίς να του δώσετε την απαραίτητη προσοχή. Πάρτε το χρόνο για να εξετάσετε πιθανές επιλογές και να αναζητήσετε ιδέες με αξιόπιστους φίλους και συμβούλους.
Εδώ θα βρείτε 6 συμβουλές για το τι ΔΕΝ πρέπει να κάνετε:
1. Να βασίσετε το όνομα στο προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν ένα καλό σημείο εκκίνησης, αλλά μπορεί τελικά να σας βλάψει μακροπρόθεσμα. Το “Μαγικά Ταξίδια Αναψυχής” για ένα γραφείο ταξιδιών ακούγεται καλό όταν η επιχείρηση είναι μικρή, αλλά καθώς εξελίσσεται και τελικά διευρύνει το φάσμα των υπηρεσιών της το όνομα γίνεται περιοριστικό και παραπλανητικό.
2. Να κάνετε αυτό που κάνουν όλοι οι άλλοι.
Μπορεί να υπάρχουν άλλα εμπορικά σήματα σχετικά με το αντικείμενό σας τα οποία είναι ιδιαίτερα γνωστά. Ίσως σκέφτεστε ότι είναι μια ασφαλής λύση να χρησιμοποιήσετε μια μικρή παραλλαγή τους έτσι ώστε να επισπεύσετε την αναγνώριση της επωνυμίας σας. Σ’αυτή την περίπτωση, αυτό που θα συμβεί στο μυαλό του κοινού στο οποίο στοχεύετε είναι η ιδέα ότι δεν υπάρχει τίποτα ιδιαίτερα διακριτικό για εσάς ή την επιχείρησή σας. Και αν το brand σας δεν μπορεί να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό, ποιος είναι ο λόγος που κάποιος πρέπει να αγοράσει από εσάς;
3. Nα xρησιμοποιήσετε το δικό σας όνομα ή τα αρχικά της οικογένειας.
Σκεφθείτε το. Ένα όνομα όπως το “Αντώνης Παπαδημητρίου Έπιπλα” δεν φέρνει κανένα νόημα ή απήχηση έξω από ένα μικρό κύκλο ξαδέρφων, θείων και ανηψιών. Εκτός από αυτό, το όνομα είναι δύσκολο για τους υποψήφιους πελάτες να γράψουν είτε να προφέρουν σωστά. (Η συρρίκνωση σε αρχικά, όπως στο “Έπιπλα Α.Π.”, δεν κάνει το όνομα πιο αξέχαστο.)
4. Να ενσωματώστε την πόλη ή την περιοχή σας στο όνομα.
Βασίζοντας το όνομα της περιοχής σας σε ένα προϊόν ή μια επιχείρηση πετυχαίνετε να συνδέσετε την επιχείρησή σας με μια γεωγραφική ζώνη που στην πραγματικότητα σας περιορίζει άσκοπα. Το “Cretan Travel Agency” δεν λέει τίποτα για την ποιότητα ή τα χαρακτηριστικά που σας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό – μόνο ότι οι κάτοικοι της Κρήτης ενδέχεται να αποφασίσουν να σας επιλέξουν. Εάν αργότερα επεκτείνετε την επιχείρησή σας ή μετακομίσετε αλλού, ένα όνομα που βασίζεται σε μια πόλη ή μια περιοχή μπορεί πραγματικά να γίνει μια μεγάλη δέσμευση.
5. Να εμπλέξετε πάρα πολλούς ανθρώπους σ’αυτή την απόφαση.
Η επιλογή ενός ονόματος για την επιχείρησή σας δεν είναι κάτι που θέλετε να αποφασίσει μια επιτροπή. Η διαδικασία μπορεί να κρατήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα και μπορεί να καταλήξετε να επιλέξετε ένα όνομα αποκλειστικά με βάση το γεγονός ότι η πλειοψηφία των 35 ατόμων που συμβουλευτήκατε θεωρεί ότι είναι “μια χαρά”. Μια καλύτερη επιλογή είναι να ανατρέξετε στις αγαπημένες σας ιδέες σε συνεργασία με τους στενότερους επαγγελματικούς σας συμβούλους ή, αν έχετε πρόσβαση, με ένα επιλεγμένο αριθμό ατόμων από το κοινό στο οποίο απευθύνεστε.
6. Να προχωρήσετε χωρίς να ελέγξετε την κατάσταση εμπορικού σήματος.
Μην είστε μία από αυτές τις μικρές επιχειρήσεις που “κολλάει” επάνω στο “τέλειο” όνομα και αρχίσετε να το χρησιμοποιείτε χωρίς να κάνετε μια βασική αναζήτηση εμπορικών σημάτων. Αυτές τις μέρες, είναι αρκετά εύκολο να διεξάγετε μια δωρεάν online αναζήτηση για υπάρχοντα εμπορικά ονόματα με εμπορικά σήματα. Ξεκινήστε με μια τοπική αναζήτηση και, στη συνέχεια, επεκτείνετε την αναζήτησή σας έτσι ώστε να βεβαιωθείτε ότι καμία άλλη επιχείρηση στη χώρα δεν έχει ήδη αυτό το όνομα. Η εύρεση του σωστού ονόματος για την επιχείρησή σας θα χρειαστεί χρόνο, αλλά οι συνέπειες αν δεν το κάνετε μπορεί είναι τεράστιες.